top

Вітаємо Вас на оновленому офіційному сайті Інституту професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України.

Інститут професійно-технічної освіти НАПН України створений 20 квітня 2006 року за розпорядженням Кабінету Міністрів України № 160-р від 27 березня 2006 р. та постанови Президії АПН України №1-7/5-135 від 20 квітня 2006 р.) з метою проведення фундаментальних і прикладних досліджень, спрямованих на розв’язання актуальних теоретичних і методологічних проблем педагогіки і психології професійно-технічної освіти. 

ХРОНІКА ПОДІЙ
Секційні засідання. Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання
07 квітня 2016
     7 квітня 2016 року в Інституті професійно-технічної освіти НАПН України відбулися секційні засідання у вигляді стендових доповідей у рамках Всеукраїнської науково-практичної конференції з теми «Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання». Відкрила секційні засідання директор Інституту Радкевич Валентина Олександрівна, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України. Було заслухано сім стендових доповідей з актуальних проблем теорії і практики професійної освіти і навчання: проектування змісту професійно-технічної освіти на основі компетентнісного підходу; удосконалення особистісно-розвивальних педагогічних технологій у професійно-технічній освіті; управління розвитком професійно-технічної освіти в умовах ринкової економіки; особливості професійного навчання в умовах високотехнологічного виробництва; підготовка учнівської молоді до вибору й реалізації професійної кар’єри; інформаційно-освітнє середовище професійно-технічних навчальних закладів; розвиток інформаційно-аналітичної компетентності педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів. В обговоренні взяли участь 79 осіб, серед яких наукові співробітники Інституту ПТО НАПН України, представники професійно-технічних навчальних закладів, навчально-методичних центрів ПТО Сумської, Вінницької, Хмельницької, Волинської, Черкаської, Чернігівської, Одеської, Луганської, Донецької, Дніпропетровської, Київської областей та м. Києва. Під час секційних засідань демонструвалися інноваційні розробки науковців і практиків. Учасники стендових доповідей отримали сертифікати.  
Інформаційно-освітнє середовище професійно-технічних навчальних закладів
04 квітня 2016
         28 – 29 березня 2016 року наукові співробітники лабораторії електронних навчальних ресурсів Інституту ПТО НАПН України Андрій Кононенко та Марина Ростока на базі ДПТНЗ "Сумське вище професійне училище будівництва і дизайну" провели навчально-методичний семінар з теми "Інформаційно-освітнє середовище професійно-технічних навчальних закладів: створення електронних навчальних засобів та впровадження сучасних виробничих технологій". У ході семінару викладачі ознайомились з технологією розроблення електронних підручників, електронних робочих зошитів; методикою організації роботи із електронними бібліотеками та програмами складання бібліографії. Окрім того, навчилися визначати структурно-змістові компоненти інформаційно-освітнього середовища засобами програмно-інструментальної платформи Joomla 3.5.
Тренінгове навчання майбутніх кваліфікованих робітників
01 квітня 2016
30-31 березня 2016 року співробітники Інституту професійно-технічної освіти НАПН України на чолі із заступником директора з наукової роботи, доктором педагогічних наук, професором Ганною Миколаївною Романовою провели для педагогічних працівників ПТНЗ Закарпатської обл. ряд тренінгів на тему: «Тренінгове навчання майбутніх кваліфікованих робітників із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій». Під час тренінгів викладачі і майстри виробничого навчання опановували методику проведення тренінгових занять із застосуванням інтелект-карт, он-лайнових дошок. Також співробітники Інституту ознайомилися з досвідом діяльності Міжгірського професійного ліцею (директор Василь Юрійович Маринець), Ужгородського ВПУ торгівлі та технологій харчування (директор Віктор Йосипович Кощак), Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Закарпатській області (директор Ольга Володимирівна Слюсарєва). Обговорювались напрями подальшої співпраці з педагогічними колективами ПТНЗ Закарпатської обл.
Науково-практичний семінар
21 березня 2016
        18 березня 2016 року завідувач лабораторії технологій професійного навчання Інституту професійно-технічної освіти НАПН України взяв участь у науково-практичному семінарі з реалізації науково-педагогічного проекту "Школа майбутнього". Під час семінару обговорювалися новітні моделі організації навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах з урахуванням регіональних і місцевих відмінностей. Було презентовано новітню структуру «Школи майбутнього», метою якої не просто дати глибокі та міцні знання, а й забезпечити виховання активної особистості з належним рівнем інтелектуального, естетичного, трудового, фізичного розвитку та ціннісних орієнтацій.
Семінар «Формування сучасного освітнього середовища професійно-технічного навчального закладу»
18 березня 2016
18 березня 2016 року у рамках Сьомої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти-2016» відбувся семінар «Формування сучасного освітнього середовища професійно-технічного навчального закладу». Із вступним словом щодо участі педагогів професійно-технічних навчальних закладів у формуванні інноваційного освітнього середовища виступила Валентина Радкевич, директор Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України. Із доповідями виступили: Павло Помаран – директор Роменського ВПУ  («Маркетингова служба в управлінні ПТНЗ»); Оксана Малащенко – заступник директора Катюжанського ВПУ («Модернізація ПТО»); Світлана Войтович – методист Нововолинського ВПУ («Проблеми та перспективи професійної підготовки кадрів для вугільної промисловості Львівсько-Волинського регіону»); Ганна Романова – заступник директора з наукової роботи Інституту ПТО НАПН України, д.пед.н., проф. («Формування особистісно-розвивального середовища ПТНЗ»); Олена Канделюк – директор Артемівського професійного аграрного ліцею («Національна ідея навчально-виховного процесу ПТНЗ»); Олександр Паржницький – директор науково-методичного центру ПТО у Запорізькій обл., Ганна Захаренко та Олена Єговцева – викладачі Запорізького ВПУ «Моторобудівник» («Впровадження іноземної лексики при вивченні спеціальних предметів»); Інна Кирилюк – методист ВПУ №11 м.Хмельницького («Медіаосвітні технології як засіб модернізації ПТО»); Володимир Балакін – директор Міжрегіонального центру професійної перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців м.Кривого Рогу Дніпропетровської обл., к.пед.н. («Багатопрофільний навчальний заклад професійно-технічної освіти»); Лілія Вахняніна – психолог Інгулецького професійного ліцею («Пісочна анімація як засіб психокорекції учнів»); Михайло Волощук – заступник директора Хустського професійного ліцею («Сучасний стан ПТНЗ в умовах модернізації ПТО»). Про особливості створення освітнього середовища ПТНЗ Сумської обл. розповіла Олена Попова – директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації. За підсумками семінару було прийняте рішення опублікувати представлені інноваційні розробки у журналі «Професійно-технічна освіта».
Золота медаль на Сьомій міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти - 2016»
17 березня 2016
17-19 березня 2016 року в Київському Палаці дітей та юнацтва відбулася Сьома міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти - 2016», на якій були представлені наукові досягнення Інституту професійно-технічної освіти НАПН України.  За інноваційну розробку«Науково-методичний супровід професійної освіти і навчання для сталого розвитку», подану лабораторією зарубіжних систем професійної освіти і навчання на конкурс за номінацією«Модернізація професійної освіти України»,  Інститут отримав золоту медаль.
Круглий стіл «Дуальна освіта: європейський досвід та національні перспективи»
17 березня 2016
10 березня 2016 року Інститут професійно-технічної освіти НАПН України спільно з Національним транспортним університетом за участі та сприяння Університету Падерборн / Німеччина провели круглий стіл «Дуальна освіта: європейський досвід та національні перспективи». У засіданні круглого столу взяли участь представники Департаменту професійно-технічної освіти МОН України, Делегації німецької економіки в Україні, Goethe-Institut в Україні, Федерації роботодавців транспорту України, Українського союзу промисловців та підприємців, Запорізького обласного Союзу промисловців і підприємців (роботодавців) «Потенціал», Галузевої ради з розроблення професійних стандартів роботодавців хімічної промисловості, ПАТ «Артемівськ Вайнері», ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат», Української інженерно-педагогічної академії, ДП «Державтотранс» НДІ проект, Навчально-наукового центру ПТО НАПН України та ін. Інститут ПТО НАПН України представили директор Інституту ПТО НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, Радкевич Валентина Олександрівна, та молодший науковий співробітник лабораторії зарубіжних систем професійної освіти і навчання, Леу Сніжана Олексіївна. Менеджер міжнародних проектів Університету Падерборн В’ячеслав Нікітін, презентував стан та особливості розвитку й функціонування дуальної освіти в Німеччині, а Делегат німецької економіки в Україні, пан Александер Маркус, розповів про поширення на міжнародному рівні досвіду дуальної професійної освіти з Німеччини. Виступи представників Німеччини викликали низку запитань та зацікавленість в учасників семінару. Українські колеги також поділились думками щодо впровадження дуальної форми професійного навчання в систему підготовки кваліфікованих робітників та спеціалістів України. Так, Валентина Радкевич доповіла про необхідність системних змін в професійній освіті України, а декан факультету транспортних та інформаційних технологій, Віктор Данчук, висловив пропозиції щодо перспектив впровадження дуальної системи у вищій освіті України в рамках реалізації концепції трикутника знань. Представник Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, Головний консультант секретаріату, Євген Красняков, подякував німецьким колегам за детальну презентацію можливостей дуальної системи, а також доповів про зміни у законопроектах сфери освіти України та висловив сподівання на продовження спільної роботи учасників круглого столу. Ректор НТУ, Микола Дмитриченко, закликав представників роботодавців та навчальних закладів до подальшого дослідження переваг дуальної системи.
Колектив ІПТО висловлює співчуття Петренко Ларисі Михайлівні
15 березня 2016
СПІВЧУВАЄМО        Колектив Інституту професійно-технічної освіти НАПН України висловлює щирі і глибокі співчуття Петренко Ларисі Михайлівні та її родині у зв’язку з непоправною втратою, смертю сина Петренко Юрія Васильовича. Юрій  пішов  з життя  після тяжкої  хвороби 14 березня 2016 року у віці 35 років.      
Круглий стіл «Cпільнота дослідників-порівняльних педагогів НАПН України»
04 березня 2016
3 березня 2016 року науковці лабораторії зарубіжних систем професійної освіти і навчання Інституту ПТО НАПН України взяли участь в круглому столі «Cпільнота дослідників-порівняльних педагогів НАПН України», що був організований на базі Відділу порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України. Учасники круглого столу презентували напрями своїх наукових досліджень, обговорили подальші кроки спільної діяльності щодо дослідження зарубіжного досвіду розвитку освітніх систем для його імплементації в Україні.  
Регіональний конкурс фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів м. Києва
04 березня 2016
2 березня 2016 року наукові працівники Інституту професійно-технічної освіти НАПН України – доктор педагогічних наук, професор Юрженко Володимир Васильович та доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник Вайнтрауб Марк Абрамович взяли участь в оцінюванні результатів регіонального конкурсу фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів м. Києва з професії «Верстатник широкого профілю», що проводився на базі Відокремленого структурного підрозділу Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова «Вище професійне училище». Конкурс проходив у два тури: І тур – діагностичний виявлення рівня теоретичних знань конкурсанта з фаху шляхом тестування, ІІ тур – виконання практичного завдання, що відповідає вимогам рівня кваліфікації "Верстатник широкого профілю" 3-го розряду. За результатами конкурсу перше і третє місця вибороли учні Київського коледжу з посиленою військовою та фізичною підготовкою: Євгеній Нікітін та Андрій Чеботарьов, а друге – учень Київського професійного ліцею транспорту Олександр Пархомець.
Гран-прі в номінації «Впровадження високоефективних технологій навчально-виховної роботи»
01 березня 2016
        З 25 по 27 вересня 2016 року наукові працівники  Інституту професійно-технічної освіти НАПН України брали участь у Другій Міжнародній професійній спеціалізованій виставці «ЗНО-2016. Освіта в Україні. Освіта за кордоном». Зокрема Марк Шимановський, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії зарубіжних систем професійної освіти і навчання присвятив свій виступ впливу ринкового середовища на вибір учнівською молоддю майбутньої професії та подальше кар’єрне зростання. Інститут отримав  Гран-прі 2016 року в номінації «Впровадження високоефективних технологій навчально-виховної роботи».
Веб-семінар “Розвиток дослідницької компетентності молодих науковців у контексті гармонізації систем підготовки Ph.D. в ЄС”
26 лютого 2016
25 лютого 2016 року в Інституті професійно-технічної освіти НАПН України відбувся  другий Всеукраїнський науково-практичний веб-семінар “Розвиток дослідницької компетентності молодих науковців у контексті гармонізації систем підготовки Ph.D. в ЄС”.З доповідями виступили: заступник директора з наукової роботи Г.М. Романова, заступник директора з науково-експериментальної роботи М.В. Артюшина, доцент кафедри вищої математики Національного університету Державної податкової служби України Г.В. Мамонова, завідувач лабораторії дистанційного професійного навчання ІПТО НАПН України О.В. Базелюк, асистент кафедри хімії та методики її навчання Криворізького педагогічного інституту «Криворізький національний університет» П.П. Нечипуренко, викладач Вінницького міжрегіонального вищого професійного училища, аспірант ІПТО НАПН України Г.Е. Ткачук, методист Науково-методичного центру професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області, аспірант ІПТО НАПН України О.Л. Шамралюк та ін.  Цікава і змістовна дискусія розгорнулася щодо необхідності  розвитку ІТ – компетентності майбутніх докторів філософії. За результатами семінару підготовлено збірник матеріалів.
Сесія аспірантів і докторантів
26 лютого 2016
З 22 по 26 лютого 2016 року в Інституті ПТО НАПН України проводилося навчання аспірантів і докторантів. Під час лекцій, практичних занять обговорювалися питання  щодо планування та розроблення методик дисертаційного дослідження, організації і проведення констатувального та формувального етапів експерименту,  оформлення кінцевих результатів дослідження, підготовки до процедури передзахисту, а також представлення публікацій в світовій системі наукових комунікацій, що входять до наукометричних баз даних. Аспіранти успішно прозвітували на засіданнях лабораторій про проміжні результати досліджень, а також взяли активну участь у ІІ науково-практичному вебінарі «Розвиток дослідницької компетентності молодих науковців у контексті гармонізації систем підготовки Ph.D. в ЄС».  
Зустріч з заступником директора та керівником мовного відділу Goethe-Institut в Україні Сюзанне Бекер
25 лютого 2016
24 лютого 2016 року в Інституті професійно-технічної освіти НАПН України відбулася зустріч з заступником директора та керівником мовного відділу Goethe-Institut в Україні Сюзанне Бекер. В обговоренні взяли участь директор Інституту професійно-технічної освіти НАПН України Валентина Радкевич, науковий співробітник лабораторії технологій професійного навчання Юрій Кравець, молодший науковий співробітник лабораторії зарубіжних систем професійної освіти і навчання Сніжана Леу. Під час зустрічі обговорювалися подальші кроки співпраці інституцій з питань методологічної підтримки викладачів німецької мови в професійно-технічних навчальних закладах, а також іншомовної підготовки викладачів спеціальних дисциплін, майстрів виробничого навчання та учнів  з метою розширення можливостей міжнародної професійної мобільності.  
 
 
 


MONnillcomsieneducnillnapnunillprofua bnillptoinuanillpedpressa